7 maart 2017

toneeltje van het sprookje: "de kikkerprins"

  Er was eens ......

een prinsesje
dat speelde met haar bal.
Ze gooide hem op
en hop hop hop
 
De bal viel in het water.
 

 Het  prinsje ging zitten op de stenen en begon heel hard te wenen!
 Plitse pletse plater de kikker kwam uit het water en vroeg:
"Prinsesje waarom huil je zo?"
 
Wacht ik haal hem wel.
Plitse pletse plater de kikker sprong in het water.
"Alstublieft prinsje klein hier je bal maar
beloof je om altijd mijn vriendje te zijn"
"Oh dank u wel, dank u wel"
en het prinsesje liep naar het kasteel, heel snel.
 
"Prinsesje, wacht op mij,
ik mocht toch je vriendje zijn, je hebt het beloofd!"
Maar het prinsesje vond het helemaal niet fijn om bij die vieze natte kikker te zijn.
Hij dronk uit haar glas en at uit haar bord. Bah zo vies!



en  wilde slapen in haar bed. Wat een pret, wat een pret!
Maar de prinses wilde dat hij ging slapen bij de kast.
 
"Alstublieft prinsesje klein, je hebt beloofd om mijn vriendje te zijn. 1 kusje alstublieft!!!!"

 
Ok ééntje dan!
Hokus pokus pats, de kikker veranderde in een hele mooie lieve prins!
Ze kusten en omhelsden elkaar en ze trouwden met elkaar  !
 

En ze leefden nog lang en gelukkig!!!

Applaus voor onze toneelspelers: Een applaus voor de prinses, de kikker en de prins!

Morgen spelen we nog een keer toneel maar dan met een nieuwe prinses, een nieuwe kikker en een nieuwe prins.